English Hotel Conversations (مکالمات انگلیسی در هتل)

مقدمه ای در مورد واژه ی ESP
آذر ۲۹, ۱۳۹۸
چرا وب سایت ESP Learner ؟
دی ۲۷, ۱۳۹۸

English Hotel Conversations (مکالمات انگلیسی در هتل)

هرآنچه باید درباره کتاب مکالمات انگلیسی در هتل بدانید.

مقدمه 

امروزه  اهمیت صنعت گردشگری و به تبع آن هتلداری بر کسی پوشیده نیست و رشد روز افزون این صنعت در جهان، مسئولین امر را برآن داشته تا گامهای بهتری در این زمینه بردارند و تسهیلات و امکانات بیشتری  ازجمله تاسیس هتل ها و اقامتگاه های مناسب جهت پذیرایی از مسافرین داخلی و خارجی فراهم آورند. اما پذیرش این میهمانان، بویژه میهمانان خارجی ،مستلزم وجود نیروی کار ماهر و تعلیم دیده جهت پذیرایی و مراوده با آنان نیز هست.
کسانی که در صنعت هتلداری مشغول به کار هستند همواره با گروههای مختلفی از مسافرین خارجی روبرو می شوند و بسیاری از آنان با زبانهای متفاوت و غالباً به زبان انگلیسی صحبت می کنند. پس ضرورت دارد که نیروهای مشغول در این صنعت علاوه بر مهارتهای پذیرایی از میهمانان، به مکالمات انگلیسی در هتل نیز تسلط داشته  باشند تا نه تنها خدمات بهتری برای آنان فراهم آورند بلکه خود نیز از شغلشان احساس رضایت و خشنودی بیشتری نمایند. زیرا اگر ندانند چگونه مؤدبانه با یک میهمان به انگلیسی صحبت کرده و متوجه درخواستهای آنان شوند، چه به عنوان مثال پشت پیشخوان هتل باشند و چه وظیفه ی نظافت اتاقها را بر عهده داشته باشند، نه تنها نمی توانند وظایف خود و ارایه ی خدمات مطلوب به مسافرین را بدرستی انجام دهند بلکه از شغل خود نیز رضایت خاطر نخواهند داشت.  

محتوای کتاب مکالمات انگلیسی در هتل که علاوه برکارکنان هتل برای مسافرانی که نیازمند دانش زبان جهت اقامت در هتل هستند نیز سودمند است، به شما کمک می کند تا جملات و عبارات مربوط به شغل خود در صنعت هتل داری را متوجه شوید و با بکار بری این  عبارات در قالب مکالمات نمونه موجود در هر درس براحتی از پس موقعیتهای واقعی که در هتل با آنها مواجه می شوید برآیید. گوش کردن به فایل صوتی تهیه شده برای این عبارات و مکالمات انگلیسی در هتل و نیز تکرار و تمرین آنها با شریک درسی یا همکارتان، و همچنین تمرینات  نوشتاری انتهای دروس همگی به شما کمک خواهند کرد تا تسلط خود را به زبان انگلیسی در مراودات با میهمانان انگلیسی زبان ارتقا دهید. 

مکالمات انگلیسی در هتل به شکلی کاربردی و جامع خلق شده است تا نیاز تمامی کارکنان هتل از بخش نگهبانی و ورودی هتل تا خانه داری و آشپزخانه را در برقراری ارتباط با مهمانان خارجی مرتفع سازد. البته شایان ذکر است که مباحث و موضوعات عمومی نیز در این کتاب گنجانده شده که نه تنها به دانش زبانی کارکنان هتل در موقعیت های دیگر نیز می افزاید بلکه می تواند منبعی جامع برای مسافران و گردشگران و تمامی علاقمندان به یادگیری زبان هم باشد تا در سفرهای خود چه هنگام اقامت در هتل و چه در سایر موقعیت های اجتماعی قادر باشند با مخاطبان انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنند.  

از این رو در کتاب مکالمات انگلیسی در هتل، بر اساس موقعیت ها و موضوعات گوناگونی که در هتل پیش می آیند اعم از خوش آمد گویی و خوش و بش تا پاسخگویی به درخواست مهمانان هتل و شکوه های احتمالی آنان در خصوص خدمات هتل همگی در قالب عبارات و اصطلاحات مرتبط همراه با نمونه مکالمات مرتبط با هر موضوع خاص طراحی شده است.

پس از آنکه زبان آموزان با تکرار و تمرین این عبارات، اصطلاحات و مکالمات را فراگرفتند از آنان خواسته می شود تا با انجام تمرینات شفاهی و نوشتاری گنجانده شده در هر درس، این عبارات و اصطلاحات را بکار برده و مکالمات خود را خلق نمایند تا مهارت گفتاری آنان افزایش یابد.

در نتیجه، محتوا و دروس این کتاب به صورت کلیشه ای نبوده بلکه به زبان آموزان کمک می کند تا با فراگیری این مطالب قادر باشند در موقعیت های گوناگون با مهمانان هتل محاوره های خلاقانه را آغاز نموده و بسط دهند. 

سطح آموزشی این کتاب در حد پیش متوسطه است، بنابراین زبان آموزانی که پیشینه زبانی پایه را دارا باشند به راحتی می توانند محتوای کتاب را بیاموزند گرچه زبان آموزانی که در سطح مبتدی هستند نیز به لطف وجود اپلیکیشن حرفه ای که برای این کتاب طراحی شده و فایل صوتی و ترجمه ی تمامی محتوای کتاب با محتوای انگلیسی ادغام گردیده است کاربری آسان و لذت بخشی را تجربه خواهند کرد.

شایان ذکر است که مطالب و موضوعات این کتاب حتی برای کسانی که دانش زبانی آنها در سطح پیشرفته است نیز جذاب و آموزنده خواهد بود. 

به طور خلاصه جزئیات و محتوای اصلی کتاب مکالمات انگلیسی در هتل عبارتند از:

  1. بخش اول کتاب شامل 22 درس در صفحات بر مبنای موقعیت های واقعی که در هتل پیش می آیند و همچنین مباحث عمومی بویژه در حوزه ی گردشگری در قالب عبارات، اصطلاحات و مکالمات نمونه می باشد. 
  2. بخش دوم کتاب شامل 10 درس شامل نمونه مکالمات بیشتر در موقعیت های گوناگون در هتل است. 
  3. فایل صوتی برای تمامی عبارات، اصطلاحات و مکالمات همراه با ترجمه فارسی تمام دروس و محتوای کتاب که در قالب یک اپلیکیشن حرفه ای این ترجمه ها و فایل های صوتی با محتوای کتاب ادغام گردیده و فراگیری مطالب را بسیار ساده نموده است.
  4. تمرینات کاربردی گوناگون شفاهی و نوشتاری در هر درس به منظور فراگیری بهتر (تمرینات نوشتاری در قالب اپیکیشن و دارای قابلیت تست زنی و خود ارزیابی می باشد). 
  5. فرهنگ لغت تصویری تمام رنگی و تقویت کننده لغوی جهت آموزش آسان لغات جدید
  6. فهرست جامعی از لغات کاربردی مرتبط با صنعت هتلداری در پایان کتاب                                              

به اطلاع می رساند که نسخه چاپی این کتاب در قالب یک پک (کتاب اصلی، کتاب ترجمه و سی دی صوتی) موجود می باشد و علاقمندان می توانند جهت سفارش مستقیم و ارسال این پک به سراسر ایران با شماره تلفن 09356254862 تماس حاصل نمایند.

امید است این اثر برای علاقمندان مفید واقع گردد.

امید عطری


Iran, Esfahan , Naqsh-e Jahan Square

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *